startdienst startdienst

Natuurlijk is het na een vakantieperiode altijd bijzonder om elkaar weer te ontmoeten. Hoeveel meer is dat nu we, na ruim 1,5 jaar, elkaar weer bijna ‘normaal’ kunnen zien in de kerk. Dat is toch zeker een feestje waard!
In de bijbel is voldoende inspiratie te vinden om rond dit thema een dienst te organiseren. Ook hier vinden we verhalen van mensen die elkaar na lange tijd weer ontmoeten. Soms omgeven door de nodige spanning en onzekerheid, maar toch uiteindelijk een blij weerzien.
Om alle ruimte bieden voor het bijkletsen na zo lange tijd is deze dienst een mix van een reguliere dienst en kliederkerk.
Zoals op een echt feest beginnen we met koffie (thee of limonade) en iets lekkers, vanaf 9.30 uur in de Bining. Om 10.00 beginnen we dan samen in de kerk waarbij we onder andere weer uit volle borst gaan zingen (en swingen). In het Kliederkerk gedeelte staan een aantal activiteiten op het programma rond verhalen uit de bijbel over weerzien. Er is een ruime variatie in meer of minder actieve, creatieve of spannende activiteiten voor jong en oud.
De dienst sluiten we samen af in de kerk, waarna we het feest afronden met een gezellige nazit.